ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
§ 11
(1) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
(2) Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Názov subjektu: |
Slovenská obchodná inšpekcia |
Sídlo subjektu: |
Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 |
Adresa na doručovanie: |
Slovenská obchodná inšpekcia |
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: |
|
Telefonické číslo: |
+421 2 582 72 123, +421 2 582 72 141 |
Fax: |
+421 2 534 14 996 |
Druhy sporov, ktoré subjekt alternatívneho riešenia sporov rieši |
Všetky spory okrem sporov vyplývajúcich zo:
|
Dôvody, na základe ktorých subjekt alternatívneho riešenia sporov môže odmietnuť riešiť spor podľa § 13 ods. 4 zákona |
|
Poplatok za začatia alternatívneho riešenia sporov |
alternatívne riešenie sporov je bezodplatné |